Οι Yianneis είναι μια ειδική περίπτωση συγκροτήματος. Σχηματίστηκαν πριν από ένα χρόνο κι όμως υποπτεύεσαι ότι γνωρίζονται καιρό. Πρόκειται για μια πολύ αρμονική και δεμένη μπάντα η οποία συνδυάζει εκ διαμέτρου αντίθετα ακούσματα, περιπλέκει ιστορίες, κίνηση, τραγούδι κι όλα αυτά με μια καταπληκτική σκηνική παρουσία. Μοιάζουν να εκτονώνονται στη σκηνή με το πάθος ενός έφηβου αλλά ταυτόχρονα κινούνται με τον επαγγελματισμό ενός ηθοποιού. Τα live τους δεν χαρακτηρίζονται μόνο ως μουσικά. Είναι performances που σε κάνουν να αναρωτιέσαι: είναι ο εαυτός τους έτσι το σκηνοθετούν όλο αυτό;
Πώς μαζευτήκατε όλοι εσείς και σχηματίσατε ένα τόσο ιδιότυπο σχήμα;
Ο Νίκος μου είπε να φτιάξουμε μια μπάντα και εγώ του είπα ότι δεν ξέρω σχεδόν κανένα μουσικό. Μου είπε ότι ξέρει τους καλύτερους. Αλήθεια έλεγε. Εγώ απλά φρόντισα να τους πάω και σε κάποια άλλα μέρη
Τι σημαίνει το όνομά σας και πώς το εμπνευστήκατε;
Το όνομα μας είναι η πιο κοινή ελληνική λέξη ..σε ήχο τουλάχιστον ..αλλά τελικά κατάφερε να σημαίνει πολλά περισσότερα από όσα φαινόταν αρχικά να μας κάνουν να το πιστεύουμε τόσο.
Αλλά ας μη δίνουμε τόση σημασία σε αυτό . Ένα όνομα είναι μόνο. Το ράσο δεν κάνει τον παπά. Χα!
Πώς θα χαρακτηρίζατε τη μουσική σας, σε είδος, σε καταβολές, σε concept.
Προσπάθησα πολύ να το εξηγήσω στην αρχή του, στα παιδιά. Ένιωθα σχεδόν να προσπαθώ να τους προσηλυτίσω σε μία ιδέα, concept, όπως λες. Μετά προσπαθήσαμε όλοι μαζί να μας κατατάξουμε κάπου, όχι γιατί το έχουμε ποτέ ανάγκη με βάση την πιο αρχέγονη και πηγαία ανάγκη του ανθρώπου, να ανήκει σε κάποιο σύνολο, αλλά μήπως και μας καταλάβουμε καλύτερα. Είναι ωραία η αίσθηση της οριακής ισορροπίας του να καταλαβαίνεις λίγα λιγότερα από όσα χρειάζεσαι για να απομυθοποιήσεις κάτι. Ακόμη και τα παιδιά, με ρωτάνε κάθε μέρα και κάτι καινούργιο περί της επόμενης κίνησης ή το προς τα πού τελικά πάμε. Φαίνεται σαν να ξέρω εγώ. Φαίνεται
Είστε επηρεασμένοι από..;
Οκ, στην τέχνη, λέει, δεν υπάρχει παρθενογένεση, άρα είμαστε σίγουρα επηρεασμένοι από κάπου. Δεν χρειάζεται να είναι ο καλλιτέχνης όλος, ως πακέτο που σε επηρέασε, τότε μάλλον κάτι δεν πάει καλά. (copy- paste). Θα σας πω όμως το εξής. Οι Yianneis είμαστε: ένας κλασσικός κιθαρίστας (Δημήτρης Σιάμπος) ,που τελευταία τον συνεπήρε βαθιά η jazz και η ηλεκτρική του κιθάρα, ένας φλαουτίστας (Δημήτρης Πετράκης) που επιμένει κλασσικά από τη μια, αλλά πρόσφατα, επίσης, πήρε στα χέρια του και άρχισε να δουλεύει ένα περίεργο midi πνευστό όργανο με κάτι ακόμα πιο περίεργα πλήκτρα επάνω του, ένας πληκτράς- ακκορντεονίστας- λίγο κιθαρίστας και πολύ τραγουδιστής (Νίκος Ζαδές) με εντελώς δυτικές τάσεις, ένας κοντραμπασίστας (Ilya Algaer) που οι ρίζες του βρίσκονται κάπου στη Σιβηρία και το ταμπεραμέντο του κάπου ανάμεσα στον Vivaldi και τους rage against the machine, ένας ντράμερ (Άρης Καλλέργης) που μεγαλώνει με porcupine tree και το όνειρο του είναι να μπορέσει κάποτε να ανταπεξέλθει σε αυτό που ονομάζεται total free jam και εγώ, που το μόνο που έχω να επιδείξω μουσικά είναι οι κασέτες του Μάκη Χριστοδουλόπουλου και του Γονίδη που άκουγα μέχρι τα 20 μου στην Καρδίτσα και μία πενταετής θητεία δίπλα στον Μιχαήλ Μαρμαρινό και τις σκηνοθεσίες του, με τον οποίο περιόδευσα σε ουκ ολίγες Ευρωπαϊκές πρωτεύουσες συμμετέχοντας σε παραστάσεις του. Είμαι ηθοποιός. Α, πρόσφατα ανακάλυψα και τον Mike Patton
Είστε συγκρότημα μόλις ένα χρόνο και φαίνεστε πιο δεμένοι από συγκροτήματα που μετρούν πενταετία, ενώ το μαγαζί που παίζατε μέχρι πρόσφατα γέμιζε ασφυκτικά χωρίς ιδιαίτερο promotion. Πώς γίνεται αυτό;
Αλήθεια, εσείς πως ήρθατε στο live; Από πού μας μάθατε;
Από μια φίλη και από το ίντερνετ.
Καλώς ήρθαμε όλοι στο διαδικτυακό όργιο του 21ου αιώνα! Ας πούμε ,ότι σήμερα ηχογραφεί κανείς ένα τραγούδι. Το κάνει upload. Από εκείνη κιόλας τη στιγμή ,καλά θα κάνει να νιώθει εντελώς εκτεθειμένος, γιατί είναι! Προχτές, κάποια κοπέλα από την Ιορδανία που είχα γνωρίσει στα πλαίσια κάποιας παράστασης που συμμετείχαμε και οι δύο, στο Παρίσι πριν από ένα χρόνο περίπου, μου ζήτησε με μήνυμα της στο facebook (φυσικά!), να της στείλω τους στίχους του Peter Pan (ενός κομματιού μας)από τότε είχα να επικοινωνήσω μαζί της! Ναι, είμαστε πιο δεμένοι από μπάντες πενταετίας. Όχι, όμως δεν ήμαστε φίλοι χρόνια. Υπάρχουν μέλη που γνωριζόμαστε μεταξύ μας 4 μήνες.
Πολλές πρόβες να υποθέσω;
Ναι, κάνουμε πρόβεςλίγο λιγότερες από ό,τι θα ζητούσε ένα απαιτητικό θεατρικό έργο πολύ περισσότερες από ό,τι ζητάει ένα μουσικό live από αυτά που πάμε και βλέπουμε ξέρετε, αυτά που οι leaders λένε ανέκδοτα, το κοινό περιμένει τον κιθαρίστα να αλλάξει την χορδή που μόλις έσπασε, τελειώνει το ένα κομμάτι (χειροκρότημα), αρχίζει το επόμενο που μοιάζει και λίγο με το προηγούμενο ή είναι και εντελώς ίδιο, αλλά δεν μας πειράζει καθόλου, γιατί έτσι κι αλλιώς "μία μπύρα βγήκαμε να πιούμε βρε αδερφέ!". (Τρελαίνομαι, στ αλήθεια, όταν βλέπω θεάματα (μουσικά κυρίως) που δεν βασίζονται σε μία ιδέα, αυτό που ονομάζουμε concept , το 2010! Ποιός ο λόγος να ανεβείς στη σκηνή, αν δεν προτείνεις κάτια;!) Όπως και να χει , όταν ζητάς από την τέχνη σου περισσότερα από αυτά που περιμένει ο μέσος θεατής ,πρέπει να δουλέψεις λίγο παραπάνω. Ψέματα ! Πολύ παραπάνω!
Σκηνοθετείτε τις παραστάσεις σας όπως θα σκηνοθετούσατε ένα θεατρικό έργο;
Όχι, δεν σκηνοθετούμε τις παραστάσεις μας. Το μόνο που κάνουμε είναι ,να δουλεύουμε πάνω σε έναν κοινό ,σιγά- σιγά, κώδικα επικοινωνίας. Τα υπόλοιπα, απλά συμβαίνουν στο live, καλύτερα από ό,τι θα περιμέναμε κι εμείς ,καμιά φορά.
Τα λάιβ σας ωστόσο έχουν μια έντονη θεατρικότητα. Μιλήστε μου λίγο για τις προθέσεις σας πάνω στη σκηνή, τι θέλετε να παρουσιάσετε κάθε φορά και πώς δουλεύετε μέχρι να βγει ένα ικανοποιητικό αποτέλεσμα. Στις παραστάσεις σας επίσης μπλέκετε το μέταλ με το λαϊκό, το ευτελές τραγούδι σε ρόλο σαρκαστικό με το έντονα πολιτικό και το εσωστρεφές κι όλο αυτό με μια έντονη αρμονία. Σχολιάστε σχετικά.
A performance, in performing arts, generally comprises an event in which one group of people (the performer or performers) behave in a particular way for another group of people (the audience). Sometimes the dividing line between performer and the audience may become blurred, as in the example of "participatory theatre" where audience members might get involved in the production. Singing choral music, and performing in a ballet are examples. Usually the performers participate in rehearsals beforehand. Afterwards audience members often clap, indicating appreciation. However, sometimes this rule is reversed. In Japan, the greatest compliment is complete silence.[citation needed]. Performances, for example in theatre, can take place daily, or at some other regular interval. Performances can take place at designated performance spaces (such as a theatre or concert hall), or in a non-conventional space, such as a subway station, on the street, or in someone's home. ..περίπου αυτό ..- (wikipedia)
*Πρώτη δημοσίευση www.e-tetradio.gr.
2 σχόλια:
ενδιαφέρουσα πρόταση!
ούτε που τους ήξερα...
γιατί δεν εμπλουτίζεις αυτού του είδους τις αναρτήσεις και μ' άλλες photos των καλλιτεχνών;
Δεν βρίσκω πάντα καλές φωτογραφίες για τα μικρά σχήματα. Έτσι προσπαθώ να κρατάω μια ισορροπία.
Δες αυτό: http://www.youtube.com/watch?v=DLxUJ1e8PIE
Και μετά ξαναδές το...
Δημοσίευση σχολίου