Οι “Speakeasies Swing Band!”
δημιουργήθηκαν στη Θεσσαλονίκη στις
αρχές του 2010, αν και η ιδέα μιας Swing
μπάντας υπήρχε πολύ καιρό πριν στα
ιδρυτικά μέλη του συγκροτήματος. Οι
SSB έκαναν την πρώτη τους εμφάνιση
στο SwingALONICA τον Μάιο του 2010 στο Block33. Η
επιτυχία της πρώτης τους εμφάνισης
είχε ως αποτέλεσμα μια ακόμα συναυλία
στον ίδιο χώρο σε λιγότερο από ένα
μήνα, αλλά και την συμμετοχή τους
στο επόμενο πάρτι της σχολής χορού
“lindy hop Greece” (Swing n’ Swim) στον Αρμενιστή.
Από τότε έχουν εμφανιστεί αρκετές
φορές στο Block33 και έχουν συνεργαστεί
άλλες 2 φορές με το “lindy hop Greece”
(SwingALONICA x-mas 2010 στο Principal Club Theater και Swing
n’ Swim II). Έχουν συμμετάσχει σε διάφορα
φεστιβάλ, όπως στη γιορτή για την
υποψηφιότητα της Θεσσαλονίκης ως
πρωτεύουσα νεολαίας 2014. Εκτός από
τη Θεσσαλονίκη έχουν εμφανιστεί
στην Καβάλα, στα Ιωάννινα, στη Βέροια,
στην Χαλκιδική και στην Αθήνα. Μεταξύ
άλλων έχουν παίξει μαζί με τους
Αμερικανούς “Cherry Poppin’ Daddies” και τους
Λιθουανούς “Rhythm Junkies”.
Οι “Speakeasies Swing Band!”
αποτελούνται από τους:
Κατερίνα Σισίννι -
φωνητικά,
Παναγιώτης Καρνούτσος
- ηλεκτρική κιθάρα,
Γιάννης Νταλιάνης -
ακουστική κιθάρα,
Παναγιώτης Βουλγαράκης
– κοντραμπάσο,
Μανώλης Σταματιάδης
– πιάνο,
Ηλίας Γκίρμπας –
κλαρινέτο,
Θάνος Αναγνωστόπουλος
– βιολί,
Στέλιος Κόιας –
τύμπανα.
Τι συμβολίζει για τα
μέλη του γκρουπ το όνομά σας και ποιες
αντιστοιχίες μπορείτε (αν) με την εποχή
μας;
Το όνομα του γκουπ είναι
μια συνθηματική φράση που χρησιμοποιούσαν
στα μπαρ (Speakeasy bars) που πουλούσαν παράνομα
αλκοόλ κατά τη διάρκεια της ποτοαπαγόρευσης
στην Αμερική. Το περίεργο είναι ότι οι
ίδιοι που διατύπωσαν την ιδέα της
ποταπαγόρευσης ήδη από τα μέσα του 19ου
αιώνα ανησυχώντας για την συμπεριφορά
των εργατών και των υπηρετών, οι ίδιοι
κατάργησαν και τον νόμο στα μέσα της
δεκαετίας του 30 με σκοπό να ξεχαστούν
τα χαμηλά κοινωνικά στρώματα από την
φτώχεια, τους φόρους, την ανεργία και
τα προβλήματα της τότε κρίσης. Τα κοινά
σημεία με την εποχή είναι πολλά αν και
για μας το όνομα της μπάντας εκπροσωπεί
κυρίως την μουσική που παίζουμε που
είναι βγαλμένη από εκείνη την εποχή.
Πόσο διαφορετικό
είναι το κοινό που έρχεται να σας ακούσει στην επαρχία σε σχέση με την Αθήνας;
Παρόλο που δεν έχουμε
πολλά χρόνια εμπειρίας στα Live σαν μπάντα,
θα έλεγα το κοινό στην επαρχία είναι
πιο λίγο πιο εκφραστικό. Ίσως στις
μεγάλες πόλεις μαζεύονται και τα μεγάλα
προβλήματα ενώ στην επαρχία υπάρχει
πιο ανεμελιά. Πάντως στην τελευταία μας
εμφάνιση στην Αθήνα ο κόσμος ήταν πολύ
ζεστός και δεν σταματούσε να χορεύει.
Όπως μας είπε και μια κυρία στο τέλος
μιας συναυλίας ''είστε το αντίδοτο
στην κρίση''. Όσο βλέπουμε τον κόσμο να
ξεχνάει τα προβλήματά του και να περνάει
καλά τόσο παίρνουμε κουράγιο για αυτό
που κάνουμε.
Πόσο εύκολο ή δύσκολο
είναι να μεταφέρει ένα γκρουπ σαν το
δικό σας εκείνη την ρομαντική εποχή στο
σήμερα; Πώς το καταφέρνει;
Εύκολο δεν είναι. Αλλά
από την άλλη δεν ξέρουμε πως ακριβώς το
πετυχαίνουμε γιατί απλά έτσι μας βγήκε
από την αρχή. Ίσως επειδή όλοι μας έχουμε
ακούσματα από εκείνη την εποχή και
προσπαθούμε ενίοτε να ταιριάξουμε τον
ήχο μας με κάποιους παλιούς και μεγάλους
καλλιτέχνες, να βγαίνει κι αυτό το
αποτέλεσμα.
Τι είναι πιο εύκολο
και τι πιο ελκυστικό: η διασκευή ενός
παλιού κομματιού ή η σύνθεση ενός νέου
στο συγκεκριμένο μοτίβο;
Στην αρχή που παίζαμε
μόνο διασκευές μας ένοιαζε κυρίως
να επανεκτελέσουμε το κομμάτι χωρίς να
χάσει το ύφος της εποχής του αλλά και
να δώσουμε και το δικό μας στίγμα μέσα
απ αυτό. Από τον Ιούνιο που γράψαμε το
πρώτο δικό μας κομμάτι και κυκλοφόρησε
στο διαδίκτυο και το βίντεο κλιπ , για
μας είναι πολύ πιο ελκυστικό να βγάζουμε
δικά μας κομμάτια πλέον. Το δεύτερο μας
τραγούδι είχαμε την τύχη να το γυρίσουμε
σε βιντεοκλίπ με δύο από τους κορυφαίους
χορευτές lindy hop από το Σαν Φρανσίσκο ενώ
συμμετείχαν και πολύ καλοί χορευτές
από την σχολή της Θεσσαλονίκης. Η
σκηνοθεσία και η σκηνογραφία ήταν
μοναδική και απλά περιμένουμε με αγωνία
να βγει. Ήμασταν πολύ τυχεροί από την
αρχή με τα δικά μας κομμάτια γιατί είχαμε
πάντα δίπλα μας καλούς ηχολήπτες,
καλούς σκηνοθέτες αλλά και καλούς φίλους
να τα στηρίξουν. Η παραγωγή ενός δικού
μας κομματιού είναι γενικά πιο δύσκολη
αλλά υπάρχουν και διασκευές που
χρειάζονται πολύ περισσότερη δουλειά
γιατί εκεί έχεις να αναμετρηθείς συνήθως
με μεγαθήρια που πρωτοέπαιξαν το κομμάτι
και τα αυτιά των ακροατών είναι πολύ
πιο απαιτητικά. Επίσης είναι πιο
δύσκολο να βάλεις την σφραγιδα σου σε
ένα ξένο κομμάτι παρά σε ένα δικό
σου.
Πόσο καλό ή κακό (ή
ακόμα αδιάφορο) στάθηκε για το γκρουπ
το γεγονός ότι η Κατερίνα συμμετείχε
σε tallent show;
Έχει καιρό αυτό, έτσι
κι αλλιώς την Κατερίνα την πρωτοακούσαμε
σαν φωνή σε μια θεατρική παράσταση που
πρωταγωνιστούσε, οπότε θα έλεγα τελείως
αδιάφορο.
Τι σχέδια έχετε από
εδώ και στο εξής;
Πρώτα απ' όλα είναι να
βγάλουμε έναν δίσκο. Ήδη δουλεύουμε τα
καινούρια μας κομμάτια με αγγλικούς
και ελληνικούς στίχους και ψάχνουμε
τρόπους να μαζέψουμε το μπάτζετ που
χρειάζεται ένας δίσκος, αν και σκεφτόμαστε
να κινηθούμε τελείως εναλλακτικά. Επίσης
έχουμε κάνει ένα βήμα για εξωτερικό με
τα live που κλείσαμε στην Αγγλία σε ένα
vintage festival και στο Μπάνσκο (Βουλγαρία)
στο φεστιβάλ τζαζ. Το εξωτερικό είναι
κάτι που το κυνηγάμε αρκετά οπότε μπορώ
να πω πως είναι ένας απο τους βασικούς
μας στόχους μετά τον δίσκο. Το καλό είναι
ότι μας κυνηγάει κι αυτό.
Δείτε επίσης
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου