Η Νεφέλη Λιούτα γεννήθηκε τον
Οκτώβρη του 1989 στην Αθήνα και είναι περήφανη που πρόλαβε να δει το '80 να
φεύγει. Από τα 5 της ξεκίνησε να γρατζουνάει το πιο μικρό από τα έγχορδα της
συμφωνικής ορχήστρας, το βιολί, και τον Ιούνιο του 2009 πήρε το πτυχίο της
με Άριστα Παμψηφεί και χρηματικό βραβείο από το Ωδείο Αθηνών, υπό τη διδασκαλία
του κονσερτίνου της Κρατικής Ορχήστρας Αθηνών Γιάννη Τζουμάνη. Συνεχίζοντας τις
κλασικές σπουδές της, παρακολουθεί και δίνει μαθήματα στη Νομική Σχολή Αθηνών,
στο νομικό τμήμα, και θέλει να πιστεύει ότι θα τελειώσει τη σχολή κι ας μην
είναι πιστή στην παρακολούθηση. Αυτή την περίοδο εξασκεί ότι διδαγμένες και αυτοδίδακτες
γνώσεις έχει σε βιολί, πιάνο και κιθάρα για να γράφει, εκτελεί και τραγουδάει
τα δικά της κομμάτια. Πρώτη φορά παρουσίασε κάποια από αυτά σε συνδυασμό με
κείμενά της στην Τεχνόπολη το 2009, στο Going Youth Festival. Η Νεφέλη
θεωρεί σημαντικό να έχουμε τα μάτια και τα αυτιά μας ανοιχτά σε ότι γίνεται και
όταν αυτό σηκώνει επικρότηση ή αντίδραση, να το επικροτούμε ή να αντιδράμε. Γι'
αυτό ο λόγος της εμπνέεται και θα εμπνέεται από όλα αυτά που τρέχουν γύρω μας.
Τραγούδι και λόγια δεν κάνεις μόνο τον έρωτα, τραγούδι και λόγια είναι όλα αυτά
που καίνε και όλα αυτά που ξεχνάμε. Και όλα τα υπόλοιπα είναι μπροστά.
Πώς έκανες τα πρώτα σου βήματα στη μουσική;
Ξεκίνησα
στα 5 με ένα μικρούλι βιολάκι και όλα τα άλλα ήρθαν στη συνέχεια. Η πραγματική
αρχή όμως ήταν τα βινύλια στο σπίτι, τα ταξίδια με κασέτες στο αυτοκίνητο και
οι γονείς μου που με έθισαν στη μουσική από έμβρυο.
Πού συναντάται η Νομική, όπου σπουδάζεις,
με το τραγούδι που θέλεις να υπηρετήσεις;
Η νομική από τη νομική πλευρά της δε
συνδυάζεται ιδιαίτερα! Αν το προσεγγίσουμε ευρύτερα, η νομική σε εισαγάγει σε
έναν κόσμο συγγραμμάτων, απόψεων και ιστορίας που ισορροπώντας ανάμεσα στο χθες
και το αύριο μελετά διεθνείς σχέσεις και συστήματα σκέψης. Όλο αυτό μπορεί να
μην είναι κάτι που θα κάνω τραγούδι, με
κρατάει όμως σε εγρήγορση ως προς τις εξελίξεις και μπορώ διαβάζοντας μια
εφημερίδα να καταλαβαίνω που βρίσκομαι. Και δεν νομίζω ότι οποιοσδήποτε
άνθρωπος του ταραγμένου σήμερα δικαιούται να προχωράει χωρίς να γνωρίζει τι
συμβαίνει.
Ως γνήσιο παιδί του διαδικτύου, δώσε μου
δύο «υπέρ» και δύο «κατά» του να στραφεί ένας νέος στην επίσημη
δισκογραφία.
Πρώτο υπέρ: δε χάνεσαι στην ανωνυμία του
διαδικτύου.
Άλλο υπέρ: έχεις μια απτή αν και υλιστική
αναγνώριση της δουλειάς σου μέσω μιας στοιχειώδους αποζημίωσης.
Ένα κατά: δύσκολο να βρεθεί ο δρόμος προς
τις δισκογραφικές.
Επίσης κατά: ελάχιστος κόσμος επισκέπτεται
ακόμα πιστά τα δισκοπωλεία
Διαβάζουμε πως έχεις πτυχίο στο βιολί. Πόσο
απαραίτητες είναι οι μουσικές σπουδές για κάποιον που θέλει να ζήσει γράφοντας
και ερμηνεύοντας τα τραγούδια του στην Ελλάδα;
Υποκειμενικό το θέμα. Για μένα που
αντιμετωπίζω το τραγούδι ως hobby και όχι ως επαγγελματική διέξοδο, οι σπουδές είναι αναγκαίες διότι
αυτό στο οποίο θα στηριχτώ στο μέλλον είναι οι κλασικές και οι νομικές σπουδές
μου, όχι τα τραγούδια που γράφω. Αυτά είναι ανάγκη προσωπική, κομμάτι μου που
επιζητά έκφραση. Για κάποιον άλλο που σκοπεύει να ζήσει από αυτό, οι μουσικές
σπουδές μπορούν να τον διευκολύνουν, δε σημαίνει ότι θα τον κάνουν απαραίτητα
και να ξεχωρίσει.
Τι να περιμένουμε από εσένα στο προσεχές
μέλλον;
Τα άμεσα σχέδια μου είναι όλα επί σκηνής.
Ένα support που θα κάνω την
Τρίτη στον J.Kriste στο Γυάλινο Μουσικό Θέατρο και στη συνέχεια
live κάθε Τρίτη στο Freakonica πρώην Klaxon στα Εξάρχεια. Πέρα από αυτό ως βιολί θα
βρεθώ στην Κατερίνη στις 6/11 με τον Pan/Pan (opening στους Accra Minoa) και στο Κύτταρο στις 13/11 με τους Bad Bid. Αυτά είναι τα άμεσα! Τα υπόλοιπα κινούνται
μέσα κι έξω από studio
και διαμορφώνονται ανάλογα με τις συνθήκες, άρα θα υπάρξουν live με τους Μimosa's dream, ένα project με τον Τίμο, τον τραγουδιστή τους και
διάφορες μικρές ή μεγαλύτερες συμμετοχές σε άλλα μουσικά συμβάντα της Αθήνας.
*Πρώτη δημοσίευση www.e-tetradio.gr
1 σχόλιο:
Ααααα μπράβο Χρήστο!!!!!
Δημοσίευση σχολίου